Akkreditált továbbképzések

FAT akkreditációs lt.szám: AL-1094;  FMK nyilv.szám: 01-0655-04

Jelentkezés feltétele: minimum 12 fő

Áraink: tantestületi képzés: 15-20 főig 600.000 Ft

                    egyéni képzés esetén: 50.000 Ft-80.000/fő a 30 órás;

Érdeklődni lehet az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.

Az alábbi képzések 30 órás akkreditált pedagógus továbbképzések, tehát beszámíthatók a kötelezőn megszerzendő pontszámokba.

A képzések indulásáról a honlap főoldalán tájékozódhatnak.

Saját alapítású akkreditált képzéseink:

1. Jóga és relaxáció jótékony hatásai a saját életünkben és az okató nevelő munkában (ÚJ)

Fontosnak tartjuk hogy az oktatói-nevelő munkában minél több olyan eszköz, technika megjelenjen, amivel megtaníthatjuk a  gyerekeknek a stresszkezelését, fejleszthetjük a koncentrációképességét, erősíthetjük testben, lélekben egyaránt. Kutatások bizonyítják, hogy a jóga (ászanák, légzés, relaxáció, egészséges étkezés, pozitív gondolkodás, ), rendkívül jó hatással van a hétköznapi életünkre, fejlődésünkre. A résztvevők megtanulják a jóga alapelveinek jótékony hatásait, valamint azt is, hogyan építheti be a tanulási folyamatba.A képzés során megismerkednek a résztvevők a hagyományos jóga alapgyakorlataival (ászana), valamint a légzés és  a relaxációval jótékony hatásaival. Az elméleti tudás mellett gyakorlatban tapasztalatot is szereznek a saját maguk egészségének megőrzéséhez. A képzés során megtanulják hogyan lehet megtanítani a jóga elemeit a saját oktató-nevelő munkájában. A képzés során használt munkaformák: Oktatói előadás, nagycsoportos gyakorlás, kiscsoportos gyakorlás.Témakörök:
1. Mi a jóga?
2. A hagyományos jóga alapgyakorlatai (ászana)
3. Az ászanak gyakorlás

Tanúsítvány kiadásának feltétele: 100%-os jelenlét és vizsga.
A vizsga két részből áll: A záróellenőrzés módja: vizsga, mely két részből áll.
1.  El kell készíteni egy egy órás foglalkozástervet a saját nevelési területre.
Határidő: a képzés utáni 10. nap.
Értékelési szempontok:
Oktatási-nevelési szempontból illeszkedik -e a foglalkozás a pedagógus munkájának folyamatába. A tanultakat megfelelően tudja alkalmazni: helyesen építette fel az foglalkozást. 

2. Minden résztvevőnek be kell mutatni  3 jógagyakorlat,  és egy 10perces relaxáció megtanítását.
Határidő: A dolgozat beadása után 3-7. nappal.
Az értékelés szempontjai: helyes és pontos utasításokat ad, a szakszavakat helyesen használja.

2. A képzés 4X30 óra azaz 120 óra, de nem kell elvégezni mindegyiket. A modulok egymásra épülnek, tehát az alábbi felsorolás a sorrend is.

1/4. Az „Alkotó-fejlesztő meseterápia”- Boldizsár Ildikó vezetésével (1. modul)

című kurzust ajánljuk mindazoknak a pedagógusoknak, akik szeretnék a népmesékben rejlő lehetőségeket munkájukban kiaknázni. Sajnos a népmesék egyre inkább kiszorulnak a gyerekek életéből, pedig a mese lélektani hatása (megnyugvás, középpontba rendeződés, feszültség- és szorongásoldás) és tudásközvetítő funkciója mellett a mesék alkalmasak egy közösség létrehozására, formálására és megtartására is. Ráadásul a mesék nagy előnye, hogy észrevétlenül tanítanak, azaz akadálytalanul juttatják az információkat a megfelelő helyekre. Ha mindezeket figyelembe vesszük, egyértelművé válik, hogy olyan preventív eszköz van a birtokunkban, amely rengeteg kapcsolódási zavart képes megelőzni, mégpedig úgy, hogy didaktikus eszközök és szándékok nélkül segíti és fejleszti például:

-           az olvasási készséget és a szövegértési képességet

-           az önálló tanulás képességét

-           az érzelmi intelligenciát

-           a képzeletet és a fantáziát

-           a belső és külső világokban való eligazodást

-           az erkölcsi értékrend megszilárdítását

-           a női és férfi szerepek tisztázását

-           az élet és halál kérdéseivel való bátor szembenézést.

Mindezeken kívül a mesék az életkori sajátosságoknak megfelelő hatást is kifejtenek, ezért nagy jelentősége van annak is, hogy kinek, mikor, mit és hogyan mesélünk. A kurzuson ezekre a kérdésekre is választ kapnak a résztvevők.

A képzés elvégzése nem ad jogosítványt meseterápia képzés tartására, kizárólag az ott tanult módszerek alkalmazására!!!!!

Visszajelzések az előző képzésekről:

1. „Örömmel csinálom azóta is a gyerekekkel a meseterápiás foglalkozásokat, és nagyon érdekes dolgokat tapasztalok, olyanokat, amikre nem is gondoltam volna. Tényleg beváltak a kezdő rítusok, mondókák, a testtudatosítás, a fantázia játékok. Jó érzés, tudatosabban mesélni a gyerekeknek. Örülök, hogy részt vehettem a tanfolyamon!”

2. Szeretném megköszönni, hogy részt vehettem a tanfolyamon. Nagyon élveztem minden percét. Az első alkotó-fejlesztő meseterápiás csoportom az óvodában volt. Nagy élmény volt számomra,és a gyerekek is élvezték. Hihetetlen dolgokat hozott elő belőlük. Szeretném ezt rendszeresen csinálni.”

3. „Nagyon szépen köszönöm Neked a módszeredet, a tanítást, a lehetőséget, hogy megújulhatok a munkámban. Nagy élményt adott az eddigi 3 mese-foglalkozás mind nekem, mind a gyerekeknek. A legeslegjobb az egészben az a hatás, az a nyugalom, ami a mesemondáskor létrejön, és a gyerekek csillogó szeme, örömteli arca, és nem utolsósorban az a nyugalom, ami engem is megszáll ilyenkor!”

4. Azóta már több alkalommal is meséltem,és tudom, hogy valahogy így szeretném ezek után ezt csinálni, ahogy tőled tanultam, és megtapasztaltam. A gyerkőcök visszajelzései nagyon jók. A saját fiamnál is alkalmazom a tanultakat, szorongó, régebben mutista gyerek volt, iskolába megy ősszel, és kicsit újra jelentkeztek a régebbi problémák. Tegnap a pszichológusa elmondta, hogy nem tudja mi változott meg nála, de gyakorlatilag minden, mert nagyon sokat mesél, felszabadultabb, ismét sokat rajzol, sokkal közlékenyebb.”

5. Mellékelten küldöm a vizsga tervezetet, hozzá a választott mesét is és még egy mesét, amit ovisaim szülei számára írtam, mert a három napos tanfolyam alatt Mónit és engem kolleginák helyettesítettek, és ez a szülőket jobban megviselte, mint a gyerekeket. Nem értették, hogy miért kellett elmennünk mindkettőnknek. Így hát megmagyaráztam nekik ezzel a mesével, amit részben egyik kedvenc mesém, Bagossy László Sötétben Látó Tündér című meséje, más részben pedig a tanfolyam csodálatos három napja ihletett. A képzés végére értettem meg igazán, hogy miért jelentett nekem olyan sokat az előbb említett mese.

A kíváncsi óvó nénik (Bodáné Csillik Böbe meséje)

Egyszer volt, hol nem volt, volt a világon két óvó néni. Ez a két óvó néni olyan kíváncsi volt, hogy egy napon felkerekedett, és elindult vándorútra.

Jártak már sok-sok úton, jártak az Óperenciás tengeren innen és túl, jártak az Üveghegy tetején, jártak ott is, ahol a kis kurta farkú malac túr, de egy helyen még sosem jártak: nem jártak ott, ahol a madár sem jár. Elhatározta hát ez a két kíváncsi óvó néni, hogy megkeresi ezt a birodalmat. Kérdezték itt is, kérdezték ott is, hogy hol lehet az a hely, mígnem egyszer egy madarat hallottak énekelni. Ez a madár olyan szépen énekelt, hogy a két kíváncsi óvó néni csak hallgatta, hallgatta. Egészen addig hallgatta, amíg a madár arról nem kezdett énekelni, hogy van valahol messze, igen messze egy ország, a Napnak Birodalma, ahova még a madár sem merészkedik. No, hát ott lakik a Napnak Öreganyja, aki nem más, mint a Sötétben Látó Tündér.

Ekkor a két kíváncsi óvó néni egymásra nézett, és elhatározta, hogy addig nem lehet nyugalma, amíg ezt a Tündért fel nem keresi, és meg nem tanulja tőle a Sötétben látás tudományát. Elindult ekkor a két kíváncsi óvó néni, ment, ment éjjel és nappal, hegyen és völgyön által, amikor aztán nagy sokára megérkezett a Napnak udvarába. Ott elébük toppant egy vénséges-vén anyóka.

  • Adjon isten, öreganyám! – köszöntötte a két kíváncsi óvó néni a vénséges-vén anyókát.
  • Fogadj isten, édes lányaim! Mi járatban itt, ahol a madár sem jár?
  • Eljöttünk megkeresni a Sötétben Látás képességét.
  • No, ha azért jöttetek, akkor jó helyen jártok, mert bizony én vagyok a Sötétben Látó Tündér. Megtanítalak benneteket a tudományomra, de csak egy feltétellel. Meg kell ígérnetek, hogy amikor visszatértek az emberek birodalmába, nem tartjátok meg magatoknak a sok-sok kincset, amit tőlem kaptatok, hanem szétosztjátok azt mindenkinek, aki kér belőle!

Így történt, hogy a Sötétben Látó Tündér megtanította a két kíváncsi óvó nénit a Sötétben Látás tudományára. Harmadik napon útnak indította őket, tarisznyájukat megrakta kincsekkel, és végül még segítőt is adott melléjük.

  • Itt ez a két gebe ló. Etessétek őket szívetek tüzének parazsával, és Táltos Paripákká változnak. Ezek a Táltos Paripák oda röpítenek benneteket, ahová csak akarjátok.
  • Isten áldjon jóságodért Sötétben Látó Tündér! Minden úgy lesz, ahogy kérted tőlünk.

Akkor aztán a két kíváncsi óvó néni felpattant a Táltosok hátára, és egy szempillantás alatt hazarepült. Így volt, mese volt, minden szava igaz volt.

2/4. Klasszikus és kortárs mesék alkalmazása az alkotó-fejlesztő meseterápiában - Boldizsár Ildikó vezetésével (2. modul)

A továbbképzés célja: A "Klasszikus és kortárs mesék alkalmazása az alkotó-fejlesztő meseterápiában" folytatása az "Alkotó-fejlesztő meseterápia" 30 órás akkreditált képzésnek. A kurzus célja a klasszikus és kortárs mesék pedagógiai szempontú vizsgálata. A pedagógusok ismerjék meg és tudják használni a legkiválóbb klasszikus és kortárs meséket munkájukban. Ismerjék meg az utóbbi 10 év gyermekirodalmát, váljanak képessé a komplex elméleti, gyakorlati és módszertani ismeretanyag elsajátítása után az érzelmi, értelmi és szociális kompetenciák fejlesztésére. A kurzus további célja, az előző képzésen elsajátított meseterápiás alapismeretek fejlesztése és differenciálása, hogy a pedagógusok képessé váljanak a mesékkel való speciális munkára is.

A program tartalmának rövid ismertetése: A „Klasszikus és kortárs mesék alkalmazása az alkotó-fejlesztő meseterápiában” című kurzust azoknak a pedagógusoknak ajánljuk, akik elvégezték a 30 órás alkotó-fejlesztő meseterápia című képzésünket, vagy részt vettek a Semmelweis Egyetem által akkreditált 120 órás meseterápia-tanfolyamon, illetve szeretnének történeteket alkalmazni pedagógiai munkájukban, mégpedig kettős céllal: egyrészt személyiségfejlesztésre, másrészt segítő szándékkal.

A tanfolyam sorra veszi azokat a klasszikus és kortárs műmeséket, amelyek a gyerekek megváltozott társadalmi helyzetére reagálva lélektani hitelességgel mutatják be a gyerekek nehézségeit, dilemmáit, és követendő példákat mutatnak ezek rendezésére.

A tanfolyam kifejezetten gyakorlat-orientált: miután a résztvevők elsajátították az alkotó-fejlesztő meseterápia alapjait, foglalkozásterveket készítenek a következő nevelési helyzetekre: dac, önállósodási törekvések;   baráti kapcsolatok zavarai: összeveszések, kibékülések, kiközösítés, ellenségeskedés, rivalizálás; harag, agresszió, düh, hazudozás; figyelemzavar; bánat, szomorúság, életuntság; félelem, szorongás; másság, idegenség, előítéletek; családi konfliktusok (válás, testvérféltékenység, szülő-gyerek konfliktusok); gyász. A kurzus utolsó részében a résztvevők személyre szabott meséket alkotnak, hogy szükség esetén ezzel a technikával is segíteni tudjanak.

A jelentkezés feltételei: az "Alkotó-fejlesztő meseterápia" 30 órás akkreditált képzés elvégzése

3/4. Önismeret és segítő technikák a mesék segítségével (3. modul) (70.000 Ft)

A kurzus célja, hogy a pedagógusok saját élményű megtapasztaláshoz jussanak a meseterápia alkotó-fejlesztő ágának önismeretre vonatkozó módszertanából, valamint tapasztalatot szerezzenek a segítségnyújtás mesékben megőrzött formáiról.
A megismert módszertan segítségével mindennapi munkájuk során alkalmazni tudják a mesék által kínált önismereti lehetőségeket, képesek lesznek elkészíteni a Metamorphoses Mesekártyát és a Segítő Mesekártyát,azaz megismerik a Metamorphoses Meseterápiás Módszer objektív és szubjektív mátrixának alkalmazási lehetőségeit, valamint a mesék külső és belső térképének használatát.
Megtanulják felismerni, hogy milyen nevelési helyzetekben használják a meséket interperszonális vagy intrapszichés módon. Különlegessége a programnak, hogy hangsúlyozottan megismerik a varázsmesék egyik állandó szerepkörének, a segítőnek a mesékben betöltött funkcióit, valamint mindazon segítő technikákat, amelyek ebben a mesetípusban megjelennek.
A kurzus utolsó harmadában kifejezetten a kiégés megelőzéséhez kapnak gyakorlati útmutatást.
A képzés munkamódszerei és formái:  előadás, egyéni, kiscsoportos, nagycsoportos munka.
Tematikai egységei:
1. BEVEZETÉS. A TRÉNING FORMAI ÉS TARTALMI SZABÁLYAI. ISMERKEDÉS. AZ ÖNISMERETI CSOPORT CÉLJAI. BELÉPTETÉS A MESEI TÉRBE.
2. AZ OBJEKTÍV MESEMÁTRIX ELKÉSZÍTÉSE. A KÜLSŐ MESETÉRKÉP
3. A SZUBJEKTÍV MESEMÁTRIX ELKÉSZÍTÉSE. A BELSŐ MESETÉRKÉP
4. AZ OBJEKTÍV ÉS SZUBJEKTÍV MESEMÁTRIX ÖSSZEKAPCSOLÁSA – ELMÉLETI ISMERETEK
5. SAJÁT MOTIVÁCIÓK TISZTÁZÁSA A PEDAGÓGUSI MUNKÁBAN ÉS A SEGÍTŐ KAPCSOLATBAN
6. SEGÍTŐ TECHNIKÁK A MESÉKBEN. A SEGÍTŐ MESEKÁRTYA ELKÉSZÍTÉSE
7. KIÉGÉS-PREVENCIÓ
8. ÖSSZEGZÉS, SZINTÉZIS
9. ZÁRÁS
A tanúsítvány kiadásának feltétele:
Minimális részvétel az összóraszám 90 százaléka.
Ellenőrzés: valamint házi dolgozat készítése.
A képzés házi dolgozattal zárul: a pedagógusnak számot kell adnia arról, hogy milyen folyamatokat élt át a saját élményű csoporton, hogyan dolgozta fel saját meséjét, mit értet meg belőle önmagára vonatkozóan, és miként hatottak rá a többi résztvevő i meséi. A dolgozatnak tartalmaznia kell a 30 óra során felállított saját objektív és szubjektív mesemátrixot, a külső és belső térképet, valamint a Segítő Mesekártya válaszait.
Az értékelés szempontjai: az objektív és szubjektív mesemátrix közötti kapcsolatot felismerte-e, és megtalálta-e választott meséjében a helyszínekben rejlő fejlesztési lehetőségeket. A dolgozat formai követelményei: min. 2 oldal, New Times Roman betűtípus, 12-es betűnagyság, másfeles sorköz.
A házi dolgozat elkészítésének határideje: a képzés befejezését követő 30. nap. 

4/4. Egyéni fejlesztés a mesék segítségével (30 óra, 4. modul) díja: 70.000Ft/fő

A  kurzus célja a mesék egyéni fejlesztésben való szerepének megismerése és a metamorphoses-meseterápia módszerének egyéni helyzetekben való alkalmazása. A pedagógusok megismerik a csoportos és egyéni meseterápia közötti módszertani különbségeket, és el tudják különíteni ezeket a pedagógusi munkájukban is. Megismerik a mesék kiválasztásának alapjául szolgáló mintázat-technikát: a probléma mintázatát éppúgy felismerik és rögzítik, mint a mesék jellegzetes mintázatait és cselekvési kódjait. A képzés megismertet azokkal a mesetípusokkal, amelyek leginkább alkalmasak egyéni fejlesztésre. Kiemelt hangsúlyt kap a fejlesztendő területekhez kapcsolódó mesemotívumok és üzenetek megértésének technikája is.
Tematikai egységek:
1. Bevezetés: A képzés célja, a képzés formai és tartalmi szabályai, személyes motivációk
2. Bevezető előadás: Az egyéni fejlesztés elmélete és gyakorlata a mesék segítségével. A mintázat-módszer elméleti alapjai
3. Az érzelmi intelligencia Fejlesztése egyéni meseterápiában.
3.1.Önismeret: Az érzések kifejezőeszközeinek kialakítása mesék segítségével. Gondolatok, érzések és reakciók közötti viszonyok ismerete.
32.2Önelfogadás: Erősségek és gyengeségek felismertetése a mesék tükrében
3.3. Mások elfogadása. Felismerni mások érzelmi reakcióit és megfelelő módon kapcsolódni ezekhez.
3.4. Önbizalom: Hogyan képviseljük magunkat, érzéseinket és érdekeinket, harag és agresszió nélkül?
3.5. Önkifejezés, kommunikáció. Milyen módon fejezzük ki érzelmeinket, gondolatainkat és hogyan hallgassunk meg másokat. hogyan kérdezzünk, hogyan hallgassunk?
3.6. Személyes felelősség: Megtanulni felelősséget vállalni tettekért, felismerni a tettek következményeit.
3.7. Együttműködés: Hogyan kapcsolódhatunk társainkhoz, hogyan működhetünk együtt?
3.8.
Konfliktuskezelés. Kompromisszumkészség kialakítás, konfliktusok megoldási készlete a mesék alapján.
4. Viselkedészavarok oldása mesékkel
4.1 Társadalmi okok. A sikeres integráció megsegítése egyéni fejlesztéssel.
4.2.Szociális okok. Mélyszegénységben élők megsegítése egyéni meseterápiával.
4.3.Lelki eredetű okok. Tanulási magatartásbeli és beilleszkedési zavarok oldása mesékkel.
4.4 Mentális okok egyéni fejlesztés organikus sérülések esetén (autizmus, Down-szindróma)
5. Tehetséggondozás mesékkel
5.1. Az alkotóképesség felszabadítása. A belső képalkotás megerősítése
5.2.Stresszoldás, stresszkezelés. a teljesítményorientáltságból fakadó szorongások oldása mesékkel.
6. összegzés. A képzés zárásaA tanúsítvány kiadásának feltétele:
Minimális részvétel az összóraszám 90 százaléka, valamint házi dolgozat készítése.
A képzés házi dolgozattal és szóbeli vizsgával zárul. Az írásbeli dolgozat témája: egy több alkalmas meseterápiás fejlesztési terv készítése egyéni foglalkozásra a szükséges fejlesztési területen belül. A tervnek tartalmaznia kell, hogy miért az adott mesét választotta a pedagógus a megjelölt cél eléréséhez, s milyen eszközöket választott a mese feldolgozásához.
Az értékelés szempontjai: a választott mese mennyire fedi le a cél eléréséhez szükséges tartalmakat (mese és cél harmóniája) és a gyakorlati alkalmazás mennyire kompatibilis a meglévő adottságokhoz.
A dolgozat formai követelményei: min. 2 oldal, New Times Roman betűtípus, 12-es betűnagyság, másfeles sorköz.
A házi dolgozat elkészítésének határideje: a képzés befejezését követő 30. nap.
A szóbeli vizsgán először az elméleti ismereteikről adnak számot, majd egy kihúzott tétel alapján a helyszínen kidolgoznak egy nevelési helyzetnek megfelelő  egyéni fejlesztési tervet.

 

3. Naprakész pszichológiai tudás pedagógusoknak  (előadássorozat)

Jelen továbbképzés naprakész pszichológiai és pedagógiai tudást nyújt a résztvevők számára.  Ez a képzés azt a szemléletet közvetíti, hogy mindennek oka van, s nekünk pedagógusoknak tudni és ismerni kell a legújabb kutatásokat, hogy felkészültek legyünk a változásokra. Nagyon fontos, hogy a pedagógiai munka tudatossá váljon, hiszen egyre nehezebb megtalálni azokat az eszközöket, amellyel közelebb kerülhetünk a gyerekekhez.  Ma már köztudott, komoly kutatások is bizonyítják, hogy az érzelmi intelligencia fejlesztése nélkül nem lehetséges a hatékonyan nevelni. Ezen a képzésen az elméleti tudás mellett gyakorlati útmutatót is kapnak a a kollégák, hogy az adott területen hogyan és mivel érdemes fejleszteni. Főbb tematikai egységei:
- A hatékony nevelés
- A szív intelligenciája - az "életképesség " készségei
- A pedagógus pálya művelésének értékei és veszélyei
- A bűvös motiváció
- A bizalom pedagógiája
- A tanulás, a megismerés egyéni útjai
- A növekedés alaptörvényei kisgyermekkortól
- Serdülők, kamaszok, ifjak
- Szabadságra nevelünk
- Önbizalom, önértékelés, önbecsülés
 - „Kapcsolódásra vagyunk teremtve!” Mi a társas intelligencia? A képzésen használt módszerek: előadás személyes vagy online részvétellel. nagycsoportos beszélgetés. A képzésbe online is be lehet kapcsolódni, amely azt jelenti, hogy az előadással egyidőben - az ELEKTA nevű program segítségével -, hallhatják, láthatják a távol lévők is az előadót! A program lehetővé teszi, hogy bekapcsolódhassanak távolról is a beszélgetésbe.
A tanúsítvány kiadásának feltételei:
Házi dolgozat elkészítése – Esetleírás, esszé írása a tanfolyamon elsajátított ismeretek, újszerű szemlélet alkalmazásával. Értékelési szempontjai: reflektálás a tanfolyamon elhangzott információkra és önreflexió, a személyes pedagógiai gyakorlatban megtalálta negatívumok vagy javítanivalók, kiegészíteni valók ismertetése, valamint azok javítására irányuló lépések megfogalmazása.
A házi dolgozat terjedelme:Minimum 3 oldal; leadási határideje: a tanfolyamot követő10.napon belül.
100 %-os részvétel a továbbképzésen.

4. Differenciált tanulásszervezés, az egyéni különbségeket figyelembe vevő pedagógia

A képzés célja a pedagógusok felkészítése a differenciált tanulásszervezésre. Az életkori sajátosságokra, az egyéni eltérésekre, fejlődési különbségekre figyelő tanulásirányítás hazai elméletének és gyakorlatának megismertetése, tanítási készségek, képességek fejlesztése. A tanuló megismerésének módszereiben, valamint a személyközpontú pedagógia alapelveiben való elmélyült tudás megszerzése, s ezeknek saját gyakorlatban történő alkalmazására való felkészítés.

 5. Stresszkezelés és Burnout prevenció

Célja a stressz-menedzselési technikák megtanulása, a kommunikációs készség fejlesztése, személyes hatékonyság, asszertivitás fejlesztése. Olyan egyszerűen elvégezhető gyakorlatok megtanítása és gyakorlása, melyek sikeresen hozzájárulhatnak a mindennapi stressz kezeléséhez. A résztvevők megismertetése a tevékenységük során fellépő burnout jelenség jeleinek felismeréséhez, megelőzéséhez, kezeléséhez szükséges ismeretekkel. A burnout különböző fázisaiban elakadt szakember felismerésének facilitálása, a megfelelő beavatkozási pontok tudatosítása, az illeszkedő módszerek begyakorlása, s életközélivé tétele. Célja továbbá az empatikus kommunikáció fejlesztése, olyan egyszerűen elvégezhető feladatok megtanítása és gyakorlása melyek fokozzák az empátiás készséget. Mindezekkel elősegíteni az önkép erősödését, és az énerő fokozását, az önazonos életvezetés kialakítását és stabilizálását.

6. A pedagógiai gyakorlatban előforduló agresszió és konfliktus kezelése

A konfliktus olyan személyközi folyamat, jelenség, amely az élet bármely szegmensében kialakulhat. A konfliktusról azt is mondhatjuk, hogy némely esetben elkerülhetetlen; ilyen például a kamaszkor. Ma már viszont minél inkább a harmónia és az egyensúly elérése a cél, vagyis a konfliktusok megszüntetése, feloldása, az agresszió elkerülése. Napjaink pedagógiai gyakorlatának nagy kihívása az asszertivitás megtanulás és megtanítása.Jelen továbbképzés arra fókuszál, hogy a pedagógusok megismerjék azokat a konfliktustípusokat és –helyzeteket, amelyekkel a leggyakrabban szembesülhetnek a mindennapi pedagógiai gyakorlatban. Gyakorlati tevékenységeken keresztül lehetővé teszi, hogy megismerjék a konfliktuskezelés néhány lehetséges és hatékony típusát és technikáját, továbbá a megküzdés alapfogalmait, illetve a legfontosabb, intézményekben is sikeresen alkalmazható technikáit.A program rávilágít arra is, hogy egy intézményen belül hányféle interperszonális konfliktus alakulhat ki a pedagógusok és a diákok viszonylatában.A továbbképzés elsősorban gyakorlati tevékenységekre épül.
Főbb tematikai egységei:
−    az agresszió és konfliktus
−    iskolai konfliktushelyzetek
−    a megküzdési stratégiákA képzésen megjelenő módszerek, munkaformák: előadás, nagycsoportos és kiscsoportos munkák.
A tanúsítvány kiadásának feltétele: egy szabadon választott konfliktushelyzet esetleírása és az ahhoz kapcsolódó konfliktuskezelési (megoldási) lehetőség kidolgozása.
Terjedelem: minimum 3 oldal, Times New Roman betűtípus, 12-es betűméret, 1,5 sortávolság
Határidő: a képzés befejezését követő 10 nap.
Az értékelés szempontjai:
a bemutatott eset részleteiben is kitérő ismertetése,
a konfliktust kiváltó okok feltérképezése,
 a tanfolyamon elsajátított stratégiák és technikák ismeretének használatával megoldási lehetőségek leírása,
 az alkalmazott módszerek és a konfliktustípus közti koherencia,
 tanulók esetében az életkori sajátosságok figyelembe vétele,
gyakorlati megvalósíthatóság.